söndag 8 maj 2011

Lördag el söndag..

Sådärjan då har vardagen tagit en mycket tråkig vändning då världens bästa Sofia gjorde illa sitt knä under gårdagens fotbollsmatch. Läkaren på sunderbyn, en fantastik sådan, befarade korsband eller menisk skada, i vilket fall som helst gör det grymt ont.

Själv hade tänkt löpa älvsbyn runt men efter sovit 3 timmar och inte ätit någon middag efter 2 timmar löpning där jag för övrigt lyckades stuka foten, bagatell i kontrast till tidigare nämnt, ställde jag in det.

Skyttet gick fantastiskt idag, inte ett skott utanför 8 poängaren i liggande på 20+20, stående lyckades jag med 14/16 vilket ändå kändes okej, avslutade passet med två serier stående på metallmål 0+1.

Ska prova fästa en förhöjning av stocken eftersom jag har svårt att komma upp till prickarna i en bekväm ställning utan står istället och siktar i backen precis framför målen.

Fick tillbaka resultatet från mitt första högskoleprov här om dagen, något poäng till och det räckt till 1,3.. Med tanke på hur det känslan var efter första delen så gick det väl okej, ord och matte delen räddade upp betyget.

Bättre lycka nästa gång!

Fast ju mer man tränar desto mer tur har man, som Stenmark så träffsäkert förklarade!

I morgon blir det hårdkörning!

/ Pontus

Inga kommentarer: