måndag 30 maj 2011

Vilan är över intervall veckan igång!

Det har varit riktigt gött att bara må några dagar efter en tuff säsongs upptakt.

Summering av träning period 1 säsong 2011/2012

72 timmar fördelat på

6,5% A3 och 20%A2 och 65% A1 8,5 % Styrka

Igår var jag nästan säker på att en förkylning skulle bryta ut men drog i handbromsen och när jag vaknade idag var jag frisk som en nötkärna. Alltså kunde jag dra igång en helt ny form av träningsvecka innehållande många hårda men kortare pass än vanligt. Idag dundrade jag således igång med rullskidor klassiskt naturliga intervaller eller fartlekar. Det innebär att man åker ungefär i tävlingstempo under delar av passet efter hur terrängen ser ut.

På eftermiddagen blev det skytteträning och löpning intervaller. 5*3 minuter av ren plåga..

I skyttet har jag tagit ytterligare ett ordentligt steg och börjar redan efter några veckor närma mig den nivå jag låg på när jag var som bäst som högerskytt. Det känns helt fantastiskt.


Inga kommentarer: